Γενικές πληροφορίες μαθήματος
Γενικοί στόχοι:
Να µυηθούν οι µέλλοντες ειδικοί της Φυσικής Αγωγής και του Αθλητισµού στην «τέχνη» της διδασκαλίας. Να αποκτήσουν την απαραίτητη θεωρητική κατάρτιση, ώστε να καταστούν ικανοί να διδάξουν τη Φυσική Αγωγή σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθµίδες, τον Αθλητισµό στα αθλητικά σωµατεία και την Άσκηση στα γυµναστήρια, σύµφωνα µε τις διδακτικές και παιδαγωγικές αρχές. Στο πλαίσιο του µαθήµατος της ∆ιδακτικής Φυσικής Αγωγής οι φοιτητές/τριες πραγµατοποιούν διδακτική εξάσκηση σε γυµνάσια.
Αξιολόγηση: Εξετάσεις, εργασία στη διδακτική εξάσκηση.
Θεµατικές ενότητες:
• Αντικείµενο, εξέλιξη και στόχοι της ∆ιδακτικής της Φυσικής Αγωγής.
• Σκοποί και στόχοι της διδασκαλίας.
• Οργάνωση, σχεδιασµός και αξιολόγηση της διδασκαλίας
• Μέσα Φυσικής Αγωγής.
• Μέθοδοι διδασκαλίας.
• ∆ιδακτικές αρχές.
• Ανάλυση αλληλεπίδρασης στην τάξη.
• ∆ιατήρηση της ισότητας στη Φυσική Αγωγή.
• Προτάσεις για ανάπτυξη θετικού κλίµατος παρακίνησης.
• Ανάπτυξη θετικών στάσεων προς τη Φυσική Αγωγή και την Υγεία.
Ενδεικτική βιβλιογραφία:
• ∆ιγγελίδης Ν. & Παπαϊωάννου Α. (2003). Για ένα ενδιαφέρον µάθηµα Φυσικής Αγωγής στο δηµοτικό σχολείο. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Χριστοδουλίδη.
• Παπαϊωάννου Α., Θεοδωράκης Ι. & Γούδας Μ. (2003). Για µια καλύτερη Φυσική Αγωγή. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Χριστοδουλίδη.
• Τσορµπατζούδης Χ. (2003). Εξελικτική και διδακτική προσέγγιση της Φυσικής Αγωγής στο σχολείο. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Χριστοδουλίδη.
• Χατζόπουλος Δ. (2012). Διδακτική Φυσικής Αγωγής. Για ένα μάθημα με συναίσθημα. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Πανεπιστημίου Μακεδονίας.